linda

Alla inlägg under december 2009

Av linda - 14 december 2009 21:25

idag är jag trött och slut.

har köpt ett jätte roligt tvspel som jag spelat lite, köpte även en julgran med små lampor..den är såå fin! har pyntat granen och bara tagit det lungt sen jag kom hem från stan.

ska snart hämta tvätten och sedan lägga mig i sängen och kolla upp i taket.

idag behöver jag vila upp mig så jag blir mig själv igen :)


funderar på att förstora mina läppar, lite plutigare överläpp.. som jag har här typ, lite plutigare bara!

  


fick min nyårsklänning idag, hmm jag kommer antagligen vara hemma :P onödigt köp! :)

imorgon ska jag nog till stan igen, måste bli klar med julklapparna.

och till sist en bild på min nya gran!

  


Av linda - 13 december 2009 19:21

Jag och pappa åkte till stallet och kollade på lucian där, nova var tomte och red på chani som var utklädd till ren, så gulligt!

kallt som fan är det ju, men bara 2 minus? sjukt.. imorgon ska det vara lite kallare.

Nu sitter jag hos mamma och pappa, har spelat första bingot, ingen vinst!!

pappa va en ifrån på en solresa..

kvällens bingo heter SOLBINGO, bara massa underbara solresor så jag måste vinna!

Vill åka utomlands i mars eller april!


jag vill kanske köpa ett spel imorgon, alla gamla sega spel! men då vill jag bara spela sonic för det är jag bäst på!


imorgon är det jobb igen, slutar tolv så jag är ledig hela dagen känns det som :)

måste hälsa på malin och mysa med Ina och barna också, kanske imorgon! :D hunden är så himla söt!


bjuder på en snygg bild med min supersexiga ankpussmun, mössa, halsduk och massa hår.

  



Av linda - 13 december 2009 11:59

ojoj va nyfiken man blev när det kom en polisbil i full fart till vallåkers igår innan jag åkte hem. (en polisbil tod redan parkerad)  dom gick runt och lyste med ficklampor istället för att tända taklyset?

undra vad som hade hänt?  ganska läskigt..om det nu inte va ett inbrott!!


jag somnade inte förän efter 4, kom hem halv fyra och sedan lyssnade jag på talbok.

hundarna tyckte de va så roligt att jag äntligen kom hem!


kvart över 10 va Luna less på att sova så då började hon hoppa på mig och skälla :) Luna är verligen mitt allt på jorden!

undra om man ska hoppa in i duschen och kanske åka till stan? ja jag får se.



Av linda - 13 december 2009 00:35

efter en timme av sagor, sång, prat, karatesparkar, pussar och funderingar somnade äntligen saga :)

hon kunde ju absolut inte sova eftersom jag var och hälsade på.. jag hade ju glömt mitt täcke och det var så himla synd om mig!

att man ens kan tänka så? :P

nu är malin, jocke och lilla Ina i sundsvall så snart kommer dom.. tror iaf att valpen heter ina?! tyckte mamma sa de.

kattungarna springer runt och härjar, jag har nyss rökt och känner mig som en ny människa!

imorgon är det bingo, ska kaske sova ut imorgon eftersom jag är vaken så länge! men hoppas jag kliver upp innan halv tio.


kanske ska måla naglarna nu och vänta på bättre tider.

sov gott.

Av linda - 12 december 2009 20:09

pjuuh! det är ett hårt jobb att vara barnvakt, tur att saga är duktig och glad hela tiden! :)

vi började dagen på stan och shoppade, skor till saga (tidig julklapp)

julklapp till madde, film och spel på widengrens, vi var även in på trudes och hälsade på emelie medans saga åt en korv :)

hemma i långsele handlade vi, sedan började vi göra snickerskakor som jens fick när vi firade honom på 29-årsdagen! :D

middag idag blev pizza, saga ville självklart bara ha klubbor men hon åt iaf!

massa mys med hundarna i soffan medans jag gjorde fudge.

nu är vi på bryggis där vi leker av oss för kvällen, vi åker till vallåkers där saga ska somna :) sedan väntar jag tills malin och jocke kommer hem innan jag åker hem och sover.


ja nu vet ni vad som har hänt mig idag, skriver kanske mer senare.

xoxo

Av linda - 11 december 2009 22:25

jag vet inte varför jag valde denna rubrik, det lät bra i mitt huvud.


har jobbat klart för denna vecka, ledig helg och barnvakt :)

malin och jocke ska ju hämta hunden. spännande!

imorgon ska jag & saga shoppa hela dagen, äta godis, god mat, baka och fira jens som fyller 29 år.

kommer vara vaken hela natten imorgon eller tills malin och jocke kommer hem. så jag ska kanske ha fest medans saga sover, hör av dig om du vill komma! :S


känns som helgen kommer gå fort.

på söndag blir det bingolotto och stora vinster!


jag hoppas erik vinner idol, sitter hos malin och väntar på att vi ska få se vem som vinner.

ska nog röka lite nu så min kropp blir lycklig.

xoxo



Av linda - 10 december 2009 22:57

ni vet det där pirret i magen, det som man känner när man ser den där killen med den underbara blicken och det lustiga sneda leendet.. som man aldrig blir klok på utan bara vill se mer. eller när han skriver på msn, man får ett sms, det där pirret när man är nykär och man vet inte vad killen känner. ett lycko pirr!

ja det är precis det pirret jag känner när jag äntligen får röka!

jag älskar att röka, det är typ mitt liv! idag hann jag inte röka mer än två cigg på jobbet, det kändes så jobbigt!

nu har jag bara morgonkvällen kvar, sen har jag ledig helg :)


jag och luna har lagt oss, vi lyssnar på talbok och läser tidning och bloggar.. jag förstår ingenting av talboken.. tydligen kan jag inte både lyssna läsa och skriva samtidigt.



  

Av linda - 10 december 2009 11:07

takdropp, slask och plusgrader. man hade kunnat tro att våren är här!


hämtade ut daniels julklapp igår, jag är rätt nöjd! :)

kollade på novas luciaträning och tog det lungt igår på lediga dagen.

undra vem som åker ut i paradise? jag hoppas absolute inte greta åker ut, hon är för snäll.

ska nog stanna längre på jobbet ikväll bara för att hinna se avsnittet ikväll :P


på lördag ska jag vara barnvakt till sagis! de ska bli så roligt :)

har nog hittat en bra julklapp till henne som jag ska fixa då.

daniel ska nog också med på stan en sväng på lördag.

plus att jens fyller år, jag och saga kommer ha fullt upp :)

jag är ju ledig hela helgen :) jobbar bara idag och imorgon, kväll!

hittade en grej jag önskar mig i julklapp, en glassmaskin!!! eller varför inte lego indiana jones? ja vi får se!


nu är det smink och hundmys innan jag ska koppla hundarna och gå ut :)



Ovido - Quiz & Flashcards