linda

Alla inlägg under april 2009

Av linda - 29 april 2009 10:01

Tänk vad mycket som kan hända på bara några dagar.

I torsdags gjorde Luna illa sitt öga, åkte till Vet. som sa att hon hade ett litet hål i ögat. Vi har fått droppa i tre olika droppar minst var tredje timma. Åt middag med family på bryggis eftersom pappa fyllde år :)

Av mig fick han ett fotoalbum.

Hittade en död groda på vägen i lördags, jätte äckligt! nu är den platt och ligger i diket. Kanske tar en bild om jag hittar den sen.

I Söndags fiskade jag med D, O & K. Ingen fick fisk.

I Måndags sa Vet. att Lunas öga läkt bra, men vi fortsätter med ögondroppar i en vecka till.

Åkte på bryggis sen för att träffa mina älskade ungar, Nova & Saga.

Madde och Nova hälsade på, riktigt roligt men tiden gick för fort.


Pratade med E igår, hon tappade mobilen i juice.

Sen ringde hon från coop då fungerade den bra igen.

Ringer dig sen E, efter gossip.


Har lagt House lite på hyllan för att se Gossip, åhh finns inget bättre!

Jag är besatt och helt beroende av dessa människor.





Av linda - 21 april 2009 08:54

Jag är verkligen hungrig idag, min mage kurrar hela tiden!

jag ska äta något snart.


Igår hände något spännande, tyvärr kan jag verkligen inte berätta vad...

önskar jag kunde de riktigt gör ont i mig över att inte kunna föra detta vidare. skvaller är ju det bästa som finns för mig, strax efter rökning då :)


igår vaccinerade jag och mamma doran, de gick bra.

efter de kollade vi på hus.

på kvällen tog jag och luna en långprommis runt långsele och sedan lilla rundan på bryggis, kollade till pappa och sedan gick vi hem.

hämtade även min cykel!! :)


Idag på min lediga dag är det som vanligt dåligt väder, men jag och luna ska nog ta en promenad senare.

Hörde ni att E´s cykel blev stulen förra året?

Jag tror nästan hon kommer stjäla en av någon annan bara för att kunna cykla. jagh tror jag ska ringa henne sedan, hon vägrade svara igår så undra vad hon gjorde.


Dags att göra frukost till mig och djuren, House kallar!

Av linda - 17 april 2009 22:08

Träffade E idag, alltid lika glad och alltid nya coola kläder. Skröt om sitt obegränsade kreditkort, tänk om man hade ett sådant!!

Trodde hon hade glömt H sedan han flyttade, men hörde deras telefonsamtal och det var bara massa puss gull och kärlek!!

Tror även att hon snattade muffins, kanske har hon bullemi?

Vad tror ni?!


Har nyss kommit hem, världens storm ute.

Såg helt sjuka saker på bryggis när jag åkte förbi, TÄNK PÅ ATT DET FINNS KÖKSFÖNSTER M OCH J !!!!

Måste somna nu eftersom jag jobbar morgon imorgon.

Kanske ska jag ge D en godnatt puss, eller jag vet inte..

Han förtjänar det nog!



Av linda - 17 april 2009 08:11

Inte ens fick jag fint väder på min lediga dag, trist!

idag ser det ut att bli sol, jag börjar klockan två och är redan stressad för att jag ska hinna i tid!

Igår hade jag Emelie på besök, vi fikade och hon hjälpte mig att stänga :)

jag är så otroligt trött, men det dröjer tills tisdag innan jag är ledig igen!

imorgon när jag slutar ska jag leka med saga, hoppas malin är frisk då!

Madde och Nova kommer hem en sväng idag, men jag jobbar!!


Idag beställde jag två nya böcker, de behövs verkligen! längtar tills camilla läckbergs nya bok kommer :)


Tiden går för fort, måste se House!

Av linda - 15 april 2009 08:54

ja, som ni kanske redan vet så åkte madde och tobias tillbaka till skabbvall. nova ville nog helst stanna hos mig men hon har inget att säga till om! önskar dom kunde flytta därifrån.

malin jocke och saga bor på bryggis nu, jag tycker dom ska flytta tillbaka till långsele för alltid. det är så långt till city!

saga busade jag en massa med igår, hon är så rolig!

jag hjälpte daniel att tvätta bilen igår, sen var vi hemma hela kvällen och kollade på House med luna och goliath.


idag har jag en ledig dag, de känns bra men det känns som om jag behöver semester. jag vill utomlands!
men idag hoppas jag iaf på fint väder i långsele så jag kan vara ute i solen.


jag har börjat läsa böcker igen, hade helst behövt talböcker men jag har nog lyssnat på alla som finns.

funderar på att läsa isfolket igen eller raija.


OJ vad tiden går fort, måste hinna se house innan solen tittar fram.



Av linda - 11 april 2009 11:56

House är den bästa serie som finns, jag kan verkligen inte få nog av denna osociala och otrevliga doktor. Man kan ju bara undra när äntligen han och Dr. Cuddy ska bli ihop!


Idag är jag ledig, har kollat på House sedan kl åtta. Handlade nässpray till Daniel kl nio, även mjölk och fil till mig själv.

Ska köpa frysta hallon sedan och äta!

Blir antagligen heldag på bryggis idag. Nova + föräldrar stannar hela nästa vecka. roligt! Men synd att Nova är sjuk, då kan ju inte Sagis hälsa på!


Åt lite påskskinka igår, julskinkan är mycket godare kanske hade pappa slarvat till den?


Emelie ringde idag, ganska tidigt för att hon ska vara vaken :S kl 9.00

Bakis och jävlig som vanligt. Hon har blivit lite morgonpiggare måste jag säga!


Verkar bli fint väder idag, snart ska jag nog göra mig klar att för att möta dagen och människor.


Av linda - 10 april 2009 10:27

igår jobbade jag, de var väldigt mycket folk på shell.. beror nog på påsken.

ikväll slutar jag 19.15 kommer nog vara mycket folk ikväll också!

när jag slutade åkte jag till pappa och kollade så allt va lungt på volvo, sen var det dags att lämna ett påskägg till saga. hon blev självklart glad men malin åt nästan upp allt hennes godis!!!!

jag fick lov att gömma ägget innan jag åkte hem.


nu pratade jag med madde, sundsvall kommer till byn! en hel natt ska dom stanna så nu längtar jag tills jag slutar så jag får mysa med nova!


dags att mata hundarna och ta en dusch innan jobb!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards