linda

Alla inlägg under december 2010

Av linda - 27 december 2010 21:05

De jag kommer att komma ihåg av 2010 är,

Jag blev moster igen.

Hade en fantastisk semester med familjen.

Luna fick de sötaste valparna.

Vin med E.

Tre Kronor

Mina fina vänner.

Wilma som lärde sig gå <3

Underbar jul på bryggis och Sagas rädsla för tomten!

All kärlek till min fina familj!

Nyår firar jag i Blåsjön.


Jag har börjat jobba igen, de funkar bra även om jag är lite tröttare än vanligt :)

Valparna växer så det knakar, de blir sötare för varje dag som går.


Akilla

  Ailo   Aika   Aija   Ari  



Nu ska jag dricka te.

Känner mig förkyld.

Daniel har fått magsjuka...stackarn!

xoxo

Av linda - 18 december 2010 12:07

förstår inte hur sjuka en del människor kan bli.

vad är det egentligen som går snett?

kanske är det en störning som ligger och gror i hjärnan från födseln.

hoppas polisen håller sina ögon öppna så ingen mer blir skadad.

hoppas på ett hårdare straff denna gång, psykhjälp eller något som kanske kan göra gott.

tycker synd om familjer som blir drabbad.

men i allas liv finns ett ljus, och de ljuset ska skyddas från all denna ondska.




igår va jag, mamma och nova i sundsvall.

de va jätte roligt och nova va så duktig :)

hon fick följa med oss eftersom madde jobbade, lika glad va vi för de!

vi handlade massa julklappar och jag köpte såklart massa saker till mig själv :)

åkte till Saga med en present ( en str seg råtta ) åå va söt hon va när hon högg av den svansen, bet den i ryggen och i magen <3 :P


idag ska jag bara vara hemma, mys med alla hundar och städa lite.

kommer nog hälsa på min familj också <3

nu ska jag se tre kronor innan jag bokar tid för tvätt :)

XOXO

Av linda - 15 december 2010 22:46

Valparna kom natten mot den 9:e December.

3 tikar och 2 hanar, Luna va så duktig och klarade sig själv.

Madde var här som stödperson :)

Hane 1, Ari

  Hane 2, Ailo   Tik 2, Aika   Tik 1, Akilla   Tik 3, Aija  

Jag är så lycklig över valparna och dom gör varje dag guld värd.

Tog ut 2 veckors semester, 1 vecka är kvar.

Hela dagarna sitter jag hos valparna och ser Tre Kronor :)

Jag ska försöka vara duktig och lägga ut bilder här på bloggen, så vi får väl se hur det går :)

XOXO

Av linda - 8 december 2010 12:29

mycket stress på min lediga tid just nu.

allt jag tänker på är valparna, dom kommer ju snart!

luna börjarvara mer orolig, bäddar valplådan och matlusten är sämre.

igår gjorde jag ordning i sovrummet, ska lägga fram bra-att-ha-saker i en låda inför förlossningen! haha, de kommer bli helt sjukt! jag är såå nervös..


laddaren till kameran måste jag hitta, det är nog det viktigaste så jag kan ta massa bilder på de små underbara liven.

den ska jag leta nu!

morgonen började med 2 avsnitt av tre kronor, jag tycker den serien är lika bra nu som förr.


Ikväll blir det julbord med kära vänner på gålsjö, mys!

xoxo

Av linda - 3 december 2010 10:29

Jag längtar mer och mer efter Lunas valpar, hon är en riktig tjockis nu :)

Hade jag bara hittat laddaren till min kamera hade jag tagit bilder så ni fått se!

Hon är så mysig, men måste gå ut 7-8ggr om dagen och hon andas tyngre för varje dag.

1 vecka och en dag kvar till beräknat datum! :)


Hade en otäck mardröm inatt, jag grät när jag vaknade och mådde jätte dåligt.

Drömde att jag hittade en liten trasig stuga med burar i, en pytteliten flicka satt inlåst ( hon va som en barbie i storleken) jag hämtade mat åt henne och gick dit ibland för att prata. Hon va ganska farlig och kunde bitas.

En dag när jag kom dit var flickans bur öppen, det låg döda djur i burarna.

Flickan hoppade fram och skrämde mig, hon va nu ca 1m!

Det kom en tant in i stugan och låste in mig, men jag lyckades rymma..

Polisen hittade mig, men ingen trodde på mig.

Min familj trodde inte på mig, de låste in mig på psyket.

Mamma kramade mig och sa att allt skulle bli bra, att jag snart var frisk igen.

Det var så hemskt, jag kunde verkligen inte somna om :P


Nu är det dags att göra sig klar för dagen, jobb med Anna ikväll :)

Men först ska jag se klart Harry Potter :D

Xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards