linda

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Mio min Miio.

Av linda - 12 oktober 2011 09:34

En dag jag aldrig kommer att glömma är kvällen den 16/7

Vi hade installerat oss i huset på Öland.

Grannens hundar sprang fram till oss och lekte.

Sen såg jag något vitt litet komma springandes, jag sprang fram och världens sötaste kattunge pep och sprang rakt mot mig, hoppade upp i min famn och började spinna.

Jag visste redan då att han skulle bli min katt.

När vi skulle sova den kvällen bäddade jag med en filt på bron till kattungen som senare skulle få namnet Miio.

Dagen efter fanns Miio kvar på filten ute på bron.

Vi valde varandra.

Därför känns allt just nu ännu värre, minnen & känslor jag aldrig kommer kunna radera.


Dag 3 trodde jag att jag förlorat honom, men det visade sig att han bodde i ett stall med 30 andra katter.

Jag gick till stallet varje dag för att se till att Miio fick mat och blev tvättad.

Dag 7 lyckades han själv komma ut från stallet och sprang raka vägen "hem" till mig.

Den dagen lät jag honom börja sova inne hos mig.

Han gick på lådan direkt, han va ute och lekte med barnen.

Alla älskade min lilla Öland-skatt-katt.

Om ni bara kunde förstå hur ont jag har i mig just nu.

För det hemska som hänt..


Jag fick köpa Miio för 300kr och jag var världens lyckligaste!

Han åkte alla 100mil hem till Långsele.

(En kisspause vid tönnerbro)

Jag tog honom till veterinären och fick bort hans öronskabb.

Han vande sig fort vid sin nya miljö med 3 hundar och han härjade med Mik-kal hela tiden.

Världens mys-katt.

3 månader var allt vi fick. 3 jävla månader, det är så orättvist!

I söndags tog jag med Miio till bryggis och visade honom för pappa.

Dom tyckte att han hade blivit så stor och fin.

Miio blev så nöjd bara att han visste att man kollade på honom.

Elvira gav honom välling och sedan åkte vi hem igen.


Igår kom jag hem från jobb, åt middag och gjorde mig klar för Ukulele-kurs för nybörjare.

Jag satte mig i bilen. Körde till postlådorna (hörde ingenting)

Körde till Malin satt där i 20min, rökte. (Hörde ingenting)

Åkte till stan, kände jag något? jag såg något vitt i backspegeln på storvägen. Funderade på vad det var?!

Va på kurs, hämtade Malin, Rökte hos Johanna, skjutsade hem Malin.

Då fick jag en olustig känsla, jag kände att Miio va borta.

Ringde Daniel som sa att Miio va ute.

Jag åkte hem och letade, ropade. DÅ kom jag på det vita i backspegeln!

Åkte upp på storvägen, såg djuret. Fick motorstopp mitt i vägen, på med varningsblinkers.

Miio låg där, på sidan av vägen, tillplattad, blodig.

Jag lyfte upp honom, skrek, satte mig i bilen med honom, ringde D och grät. Åkte till bryggis, mamma kom ut och jag ville bara dö.


Miio måste ha krupit upp på mitt däck. Kanske fastnade han, men varför hörde jag honom inte vid postlådorna? Eller hos Malin. Det är så korta sträckor. 6 meter till postlådan, kanske 1km till Malin.

Sen åkte han av vid 87an.

varför stannade jag inte direkt?

Dog han direkt, eller varför hörde jag honom inte skrika?!

Jag vet inte hur jag ska klara av att ha förlorat min Miio, eller hur jag ska kunna ta denna skuld jag känner.

Jag älskar verkligen honom.. sedan första gången jag såg honom där i Istad på Öland.


Vila i frid mitt hjärta.

                         


 
 
Ingen bild

Louise

12 oktober 2011 13:19

Det var riktigt tråkigt att läsa.
Katter har en förmåga att krypa och gömma sig.
Gärna under bilen. Om man nyss kört bilen så är det dessutom varmt där och de tycker dom om.
Har själv haft en katt som alltid var full i olja i pälsen på vinter. Hoppas att det går bra för dig Linda! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda - 20 november 2012 23:02

jag tankade bilen, och träffade en fantastisk kärlekskille. jag tror verkligen på ödet <3   jag älskar livet, och det hade varit perfekt om jag hade ett jobb ! ...

Av linda - 26 juni 2012 22:32

en gång förstörde en lastbil min rygg & vänster ben. en annan gång förstörde en studsmatta mitt högra knä.. räknas jag som handikappad nu?   mamma & malin har tagit bra hand om mig. jag kan gå riktigt bra nu med en krycka, lite vingligt uta...

Av linda - 17 april 2012 11:53

efter en vecka som husägare på bryggis har jag nu flyttat hem. skönt att komma hem till djuren, till mina saker. men det var underbart att vakna på bryggis..   min hjärna är kaos, för mycket tankar. jag är less, men ändå så glad. jag är g...

Av linda - 1 mars 2012 09:49

vår fantastiska sol har börjat värma upp jorden igen! snön smälter, det rasar från tak, vatten rinner och jackan kan vara öppen. lycka.   jag har varit ensam i några dagar nu, jag gillar när det är tyst. jag blir lugn, jag diskar, städar, t...

Av linda - 20 februari 2012 12:29

för en vecka sedan fick jag veta att jag blev uppsagd. idag är jag arbetslös. det var tungt att gå hem från jobbet i lördags, sista dagen. ja trivdes på shell, jag trivdes med dom jag jobbade med och självklart med kunderna. strök handen över...

Ovido - Quiz & Flashcards